بینگ بنگ

بینگ بنگ

بینگ بنگ

بینگ بنگ

تابلوی دیجیتال آرت

تابلوی دیجیتال آرت

قرن‌ها ست که از انواع هنرهای بصری مانند نقاشی، خوشنویسی و مجسمه‌سازی برای زیباسازی فضاهای گوناگون استفاده می‌شود و حتی نسخه‌ی اصلی بسیاری از آثار بزرگ هنری در ابتدا سفارشات مشتریان با هدف زیباکردن محیط زندگی خود بوده‌اند و هستند. در این بین نقاشی همواره جایگاه خاصی داشته و دارد، چرا که با تنوع تقریباً بی‌پایان و نامحدود طرح‌هایی که می‌توان آن‌ها را روی کاغذ، تابلو بوم، چوب و دیگر سطوح و با استفاده از روش‌های مختلف نقاشی ایجاد کرد، این امکان فراهم است تا نقاشی‌ای متناسب با هر فضایی را در اختیار داشت و از آن برای زیباترکردن جلوه‌ی آن فضا استفاده کرد. در دنیای امروز استفاده از دستگاه‌هایی که با فناوری دیجیتال کار می‌کنند آن‌قدر گسترش پیدا کرده که تقریباً در تمامی جنبه‌های زندگی قابل مشاهده است و تابلوی دیجیتال آرت که اثری هنری برای زیباسازی فضا ست نمونه‌ای از این کاربرد گسترده است. در این نوشته به معرفی هنر دیجیتال یا دیجیتال آرت (Digital Art) خواهیم پرداخت و در مورد نقاشی‌های تابلو بوم دیجیتال آرت که این روزها استفاده از آن‌ها در دکوراسیون منازل، محیط‌های کاری، فضاهای تفریحی و درمجموع تقریباً تمامی فضاها تقاضای بسیار دارد سخن خواهیم گفت. آشنایی با دیجیتال آرت و تابلو بوم می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تابلوی نقاشی دیجیتال برای زیباتر کردن فضای مورد نظر خود و داشتن چیدمانی هنرمندانه‌تر کمک قابل توجهی داشته باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم چنان‌چه قصد خرید تابلو بوم دیجیتال آرت را دارید تا پایان این نوشته با دکوپیک همراه باشید.   تابلوی نقاشی در نقاشی دیجیتال یک تابلوی واقعی از جنس پارچه، کاغذ و غیره نیست، بلکه این نوع نقاشی روی یک صفحه‌ی مجازی کشیده می‌شود. البته در بسیاری از موارد این نقاشی‌ها با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال روی سطوحی مانند پارچه، کاغذ و غیره چاپ می‌شوند. گاهی عبارت نقاشی دیجیتال به تابلویی گفته می‌شود که ساختار آن شامل یک تصویر، که لزوماً یک نقاشی تصویرسازی شده با استفاده از کامپیوتر نیست و ممکن است تصویری از یک نقاشی کشیده شده با دست و ابزارهای واقعی باشد، است که با استفاده از چاپ‌گرهای دیجیتال روی پارچه، کاغذ و غیره چاپ شده‌اند و منظور ما از عبارت «دیجیتال آرت» در نام‌گذاری تابلو بوم دیجیتال آرت بیشتر همین نوع نقاشی است. نقاشی دیجیتال دارای مزایای و معایب مختلفی است و طرف‌داران و مخالفان خود را دارد. به‌عنوان مثال مخالفان نقاشی دیجیتال آن را فاقد احساس می‌پندارند و کامپیوتر و به‌طور کلی ابزارهای مجازی را ابزارهایی قوی برای بیان احساسات هنرمندانه به‌شمار نمی‌آورند. طرف‌داران نقاشی دیجیتال آن را به‌روز می‌دانند. نقاشانی که به‌صورت دیجیتال نقاشی می‌کنند این فرصت را دارند تا بارها و بارها اشتباهات خود را بازگردانده و دوباره برای تصویر آن‌چه در ذهن دارند تلاش کنند که البته این مزیت از دید مخالفان نقاشی دیجیتال نوعی عیب محسوب می‌شود!

انواع دکوراسیون خانه های کوچک برای بزرگ‌تر و زیباتر جلوه‌دادنتابلو بوم چیست؟

تابلو بوم یکی از ابزارهایی ست که هم در نقاشی با دست و هم در نقاشی دیجیتال کاربرد دارد. اجزای اصلی تابلو بوم شامل یک قاب از جنس چوب و پارچه‌ای ست که روی آن کشیده شده و از پشت به قاب متصل می‌شود. جنس چوب و پارچه و نحوه‌ی اتصال این دو ممکن است در تابلو بوم‌های مختلف با هم تفاوت داشته باشد. بهترین چوب برای تابلو بوم چوبی ست که به‌مرور زمان تغییر شکل و اندازه ندهد چرا که تغییرات چوب می‌توانند باعث کشیدگی یا چروک افتادن پارچه شده و به تابلو آسیب بزند. جنس پارچه‌ی تابلو نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و در مورد تابلو بوم دیجیتال آرت که در آن طرح روی پارچه چاپ می‌شود و قرار نیست رنگ‌‌روغن یا اکرولیک روی بوم قرار گیرند، فاکتورهایی مانند استحکام در برابر پاره شدن، مناسب بودن برای چاپ باکیفیت، قابل شست‌وشو بودن و موارد این‌چنینی هستند که اهمیت دارند. راهنمای خرید تابلو بوم دیجیتال آرت مناسب در نظر داشتن نکات زیر می‌تواند در انتخاب و خرید تابلو بوم دیجیتال آرت یا همان تابلوی نقاشی دیجیتال مفید باشد: اگرچه بیشتر تابلو بوم‌ها دست‌کم با استفاده از دستمال قابل گردگیری هستند اما در مجموع بهتر است تابلو بومی را انتخاب کنید که قابل شست‌وشو باشد. تابلو بوم‌هایی قابلیت شست‌وشو با مواد شوینده را دارند که با سیستم یو.وی.جت چاپ شده باشند و پس از چاپ هیچ حلالی نتواند رنگ آن‌ها را پاک کند. چنان‌چه مکان مورد نظر برای نصب تابلو بوم به‌گونه‌ای ست که تابلو در آن مکان در طول روز در معرض تابش آفتاب است، بهتر است تابلو بوم خریداری شده قابلیت مقاومت در برابر نور خورشید را داشته باشد. پیش از خرید تابلو بوم ابعاد متناسب با فضای مورد نظر برای نصب آن را تعیین کنید و ترجیحاً به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که امکان چاپ طرح با ابعاد متنوع را داشته باشند. هنگام خرید تابلو بوم از کیفیت چوب و پارچه‌ی بوم اطمینان حاصل کنید. بهتر است هنگام انتخاب طرح تابلو بوم دیجیتال آرت دقت داشته باشید که طرح تابلو با دکوراسیون فضایی که تابلو در آن نصب خواهد شد هماهنگ باشد. هنگام خرید تابلو بوم به کیفیت چاپ تصویر روی بوم دقت کنید. هنگام خرید اینترنتی تابلو بوم به ابعاد آن توجه کامل داشته باشید، به مشاهده‌ی تصویر محصول اکتفا نکنید و حتماً ابعاد ذکر شده برای محصول را بخوانید چرا که در موارد بسیاری مشتریان در تخمین ابعاد تابلو با دیدن تصویر آن دچار اشتباه می‌شوند. درصورتی که تابلو بوم چاپی برای محیطی مرطوب خریداری می‌شود ضروری ست تا از قابل شست‌وشو بودن آن و مقاومت چوب بوم و عدم تغییر آن درصورت نم‌دار شدن مطمئن شوید.

دکوراسیون روستیک آباژور (نورتاب)

آباجور دکوراتیو در واقع نوعی لوستر متحرک است که قسمت کلاهک یا شید آن می تواند بصورت ساده برای اتاق خواب یا طرح دار برای اتاق پذیرایی باشد و یا از رنگ تیره یا روشن جهت تنظیم نور آباژور استفاده شود. همچنین از لحاظ ارتفاع در دو نوع رومیزی و ایستاده تولید می شود. در طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل همیشه نور عنصر مهمی بوده است. در واقع برای هر بخش از خانه مقدار و نوع خاصی از نور مورد احتیاج است که آباژور با نور ملایم و موضعی که ایجاد می کند می تواند در طراحی فضا بسیار مهم باشد. یک آباژور ایستاده که در طراحی شید آن از طرح های سنتی و یا مدرن استفاده شده می تواند دکوراسیون منزل شما را به طور چشمگیری متحول و زیبا کند. برای زیبایی بیشتر می توان طرح شید آباژور را با کوسن ، پرده و مبلمان هماهنگ کرد. دکوپیک با تولید مجموعه ست های هنری این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید طرح آباژور خود را با پرده ، کوسن ، رومیزی ، رانر و مبلمان ست کنید و یا از آرشیو طرح های هنری ، سنتی و مدرن دکوپیک ، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و بصورت تک سفارش دهید. ازجمله نکاتی که امروزه در دکوراسیون داخلی خانه‌ها دارای اهمیت زیاد و ویژه‌ای است، نحوه نورپردازی قسمت‌های مختلف محیط است. نورپردازی مناسب باعث هر چه زیباتر شدن محیط گشته و تأثیرات مثبت و زیادی بر روی خاص شدن و آرامش‌بخش شدن محیط خانه و محل کار می گذارد. امروزه طراحان معروف دکوراسیون داخلی تمرکز خود را از روی چراغ‌ها و لوسترها با نورهای مستقیم و متمرکز در چیدمان برداشته و اکثراً در معماری داخلی خانه‌ها و محیط‌های کاری از نورهای غیرمستقیم، کم و ملیح مانند نور آباژورها بهره می برند. آباژور که ریشه‌ای فرانسوی دارد عبارت است از یک پایه و کلاهک (شید) که پوششی برای چراغ است و باعث می شود نور چراغ به‌طور غیرمستقیم از بالا به پایین بوده و جلوه‌ای رمانتیک و آرامش‌بخش به فضای محیط می دهد. امروزه آباژورها ازجمله وسایل مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند و انتخاب مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها نقش به سزایی در بهتر شدن چیدمان محیط دارد. در طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل همیشه نور عنصر مهمی بوده است. درواقع برای هر بخش از خانه مقدار و نوع خاصی از نور مورداحتیاج است که آباژور با داشتن نور ملایم و موضعی می تواند در طراحی فضا بسیار مهم و تأثیرگذار باشد. به همین دلیل استفاده از آباژورهای شرکت دکوپیک برای تزئین و دکور بسیاری از مکان‌ها شامل خانه‌ها و آپارتمان‌های شیک، هتل‌ها و اماکن منحصربه‌فرد و مطابق مد روز رونق فراوانی پیداکرده است.   کفپوش اپوکسی یکی از پرطرف‌دارترین انواع کفپوش است که عموماً در قسمت کف ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت نظیر کف ساختمان‌های مسکونی، کارخانه‌های صنعتی، نمایشگاه‌های اتومبیل، گالری‌های هنری، آرایشگاه‌ها، انبارها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر کف پوش اپوکسی به‌علت زیبایی ظاهری خصوصاً در مدل‌های سه‌بعدی آن، مقاومت بالا و بسیاری مزایای دیگر که در این نوشته به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، استفاده‌ی گسترده‌ای پیدا کرده؛ چنان‌چه شما نیز قصد خرید کفپوش اپوکسی را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با دکوپیک همراه باشید. در این نوشته پاسخ بیشتر سؤالات خود در این خصوص این کفپوش مانند کفپوش اپوکسی چیست؟ مزایای استفاده از کافپوش اپوکسی چیستند، نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به چه صورتی ست و … را خواهید یافت و با بسیاری نکات مفید درمورد این کفپوش آشنا خواهید شد.

دکوراسیون روستیککفپوش اپوکسی چیست؟

حقیقت این است که بیشتر افرادی که نام کف‌پوش اپوکسی را شنیده‌‌اند از چیستی آن ناآگاه هستند، اما آشنایی با ساختار کفپوش اپوکسی می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری درمورد استفاده از این نوع کفپوش یا انتخاب کف‌پوش دیگری که با شرایط محیطی و کاربری مدنظر افراد سازگارتر باشد دارد. یکی از مهم‌ترین مراحل اجرا و نصب کف‌پوش اپوکسی آماده‌سازی محیط و زیرسازی سطح موردنظر است. این مرحله تقریباً مهم‌ترین مرحله‌ی اجرای کفپوش اپوکسی ست و می‌توان گفت اگر نقش آن در شکیل و باکیفیت‌بودن کفپوش مهم‌تر از دیگر مراحل نباشد، دست‌کم به‌قطع درصورت اجرای نامناسب آن حاصل کار رضایت‌بخش نخواهد بود. کفپوش اپوکسی بیشتر روی سطوح بتنی اجرا می‌شود و بنابراین چنان‌چه قسمت کف فضایی که قرار است از کف‌پوش اپوکسی در آن استفاده شود بتنی نباشد لازم است تا پیش از اجرای کف پوش اپوکسی ابتدا سطح آن را با بتن پوشش داد. کف‌پوش اپوکسی به‌طور کلی تشکیل‌شده از چند لایه شامل سخت‌کننده‌ها و رزین‌ها ست. این ماده‌ها پس از آماده‌سازی لایه‌ی بتنی با یکدیگر ترکیب شده، روی سطح قرار می‌گیرند و واکنش شیمیایی ناشی از ترکیب آن‌ها پس از چند روز ماده‌ی پلاستیکی سختی را ایجاد می‌کند که به آن کفپوش اپوکسی می‌گویند. درمورد اجزای کفپوش اپوکسی و نحوه اجرای آن در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. کف‌پوش اپوکسی می‌تواند به‌عنوان یک کفپوش مقاوم و زیبا هم در قسمت‌های مختلف منازل مسکونی، بیشتر با هدف زیباسازی فضا، و هم در مراکز تجاری، صنعتی، سالن‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و نظایر آن‌ها استفاده شود. این نوع کفپوش مقاومت بسیار بالایی در برابر بار سنگین دارد و درنتیجه در برابر فشار بار تجهیزات و وسایلی که در واحدهای صنعتی، انبارها و اماکنی نظیر آن‌ها بر کفپوش وارد می‌شود مقاومت کرده و دوام بالایی دارد. کف‌پوش دپوکشی همچنین کمک می‌کند تا هم کارگران و هم تجهیزات و موجودی انبارها ایمنی بیشتری داشته باشند و محیط اطراف آن‌ها پاکیزه‌تر باشد و این امر به‌خصوص در مورد واحدهای صنعتی‌ای که نیاز به محیطی پاکیزه دارند و آلودگی در آن‌ها می‌تواند سلامتی کارگران را به خطر انداخته و برکیفیت تولیدات اثر منفی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. واحدهای صنعتی تولیدکننده‌ی انواع محصولات شیمیایی مانند انواع شوینده و بیمارستان‌ها نمونه‌ای از چنین فضاهایی هستند.

نحوه اجرای کفپوش اپوکسی به‌ چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد نخستین مرحله در اجرای کف پوش سه بعدی اپوکسی آماده‌سازی سطح است. گذشته از این‌که لازم است درصورت بتنی نبودن سطح ابتدا آن را با بتن پوشاند، ضروری ست پیش از اجرای کفپوش اپوکسی نکات دیگری که تأثیر قابل توجه بر کیفیت کفپوش دارند را مورد توجه قرار دارد. برخی از مهم‌ترین این نکات شامل موارد زیر هستند: لازم است تا پیش از اجرای کفپوش اپوکسی از آلوده‌نبودن سطح به موادی مانند مواد شیمیایی، انواع روغن، رسوبات مختلف، گرد و غبار و مواردی از این قبیل اطمینان حاصل شود و درصورت آلوده بودن سطح، آن را با روشی مناسب چه به‌صورت مکانیکی و چه با استفاده از مواد شیمیایی کاملاً پاک کرد. همچنین لازم است تا در برخی موارد چنان‌چه کف مکانی که قرار است کف پوش اپوکسی روی آن اجرا شود دارای رنگ باشد پیش از شروع کار آن را نیز پاک کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.